Kwiatkowska H., Pedeutologia.
Warszawa 2008
Wypalone dzieci - o presji osiągnięć i pogoni za sukcesem - Schulte-Markwort Michael 2017
Wypalone dzieci - o presji osiągnięć i pogoni za sukcesem - Schulte-Markwort Michael 2017
Kwiatkowska H., Edukacja
nauczycieli. Konteksty-Kategorie-Praktyki. IBE Warszawa 1997
Kwaśnica R., Wprowadzenie do
myślenia o nauczycielu. W. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red), Pedagogika.
Podręcznik akademicki. PWN 2003
Literatura uzupełniająca:
Day Ch., Rozwój zawodowy
nauczyciela. Uczenie się przez całe życie. GWP. Gdańsk. 2004
Czerepniak – Walczak M., Aspekty
i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Toruń. Edytor.1997
Dudzikowa M., Nauczyciel- uczeń.
Między przemocą a dialogiem, obszary napięć i typy interakcji Kraków Wyd.
Impuls 1996
Dylak S., Wizualizacja
kształceniu nauczycieli. Poznań. Wyd UAM 1995.
Gołębniak D.B., Zmiany edukacji
nauczycieli. Wiedza -biegłość-refleksyjność. Edytor. Toruń-Poznań 1998. rozdz.
VII
Kwiatkowska H., Tożsamość
zawodowa nauczycieli. Między anomią a autonomią. GWP. Gdańsk 2005
Kwiatkowska H., Lewowicki T.,
Dylak S. (red.) Współczesność a kształcenie nauczycieli. WSP ZNP. Warszawa 2000
– wybrane teksty
Kwaśnica R., Rozumienie
dokształcania W: R. Kwaśnica (ed.) Pytania o nauczyciela. Wydawnictwo
Uniwersytetu Wrocławskiego. Wrocław 2003
Mizerek H., Dyskursy współczesnej
edukacji nauczycielskiej. Rozdz. II i V
Pearson A.T., Teoria i praktyka w
kształceniu nauczycieli. WSiP. Warszawa1994.
Tylikowska A., H. Kwiatkowska, S.
Mieszalski (red.) Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego
się świata. Warszawa 1998- wybrane teksty
W. Strykowski: Kompetencje
nauczyciela szkoły współczesnej . Poznań 2003
Speck O.,. Być nauczycielem.
Trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturowych. GWP. Gdańsk 2005.
rozdz. VIII, IX
Wioletta Kozak: Nauczyciela
portret własny. W: Dyrektor Szkoły 2202, nr 11.