Przejdź do głównej zawartości

PRZEDMIOT PEDEUTOLOGIA - wykaz literatury - pytania egzaminacyjne

Kwiatkowska H., Pedeutologia. Warszawa 2008
Wypalone dzieci - o presji osiągnięć i pogoni za sukcesem  - Schulte-Markwort Michael 2017 

Kwiatkowska H., Edukacja nauczycieli. Konteksty-Kategorie-Praktyki. IBE Warszawa 1997

Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. W. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red), Pedagogika. Podręcznik akademicki. PWN 2003

Literatura uzupełniająca:

Day Ch., Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie. GWP. Gdańsk. 2004

Czerepniak – Walczak M., Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Toruń. Edytor.1997

Dudzikowa M., Nauczyciel- uczeń. Między przemocą a dialogiem, obszary napięć i typy interakcji Kraków Wyd. Impuls 1996

Dylak S., Wizualizacja kształceniu nauczycieli. Poznań. Wyd UAM 1995.

Gołębniak D.B., Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza -biegłość-refleksyjność. Edytor. Toruń-Poznań 1998. rozdz. VII

Kwiatkowska H., Tożsamość zawodowa nauczycieli. Między anomią a autonomią. GWP. Gdańsk 2005

Kwiatkowska H., Lewowicki T., Dylak S. (red.) Współczesność a kształcenie nauczycieli. WSP ZNP. Warszawa 2000 – wybrane teksty

Kwaśnica R., Rozumienie dokształcania W: R. Kwaśnica (ed.) Pytania o nauczyciela. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Wrocław 2003

Mizerek H., Dyskursy współczesnej edukacji nauczycielskiej. Rozdz. II i V

Pearson A.T., Teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli. WSiP. Warszawa1994.

Tylikowska A., H. Kwiatkowska, S. Mieszalski (red.) Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata. Warszawa 1998- wybrane teksty

W. Strykowski: Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej . Poznań 2003

Speck O.,. Być nauczycielem. Trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturowych. GWP. Gdańsk 2005. rozdz. VIII, IX

Wioletta Kozak: Nauczyciela portret własny. W: Dyrektor Szkoły 2202, nr 11.